SB-møde 17. juni 2020

Skolebestyrelsesmøde på Tre Falke Skolen

Onsdag d. 17. juni kl. 17:00 –  18.00 lokale 17 + middag kl. 18.30 – 20.00

Forældrevalgte:

Formand       Lars Granborg            (afbud)

Stig Ferslev

Henrik Birkemose                          far til Lukas 8. kl.

Marianne Bjerre                              mor til Sune 8. kl.

Marie Myssing                                mor til Silas i 8. kl.

Medarbejderrepræsentanter:

Henrik Tvarnø                       lærer

Jannie Djurup                       lærer

Elevrepræsentanter:

Sekretærer

Brian Jørgensen                   Skoleleder

Allan Kristensen                   Administrativ leder

Ida Berg-Meyer                    Souschef

Dagsorden:

1. Godkendelse af dagsorden

Dagsorden godkendt

1. Orientering
    • Fra formanden

Der er i næste uge indkaldt til dialogmøde for skolebestyrelsesformænd, skoleledere og undervisningsudvalg og forvaltning..

• Personalet

Skolens personale orienterer om, at vi er i gang med at afslutte året og starte det nye skoleår op. Det er fagfordeling, skema der fylder og at få afsluttet godt for 9. og 10.årgang. Der fortælles desuden om, at det har været en positiv oplevelse, hvordan 9.årgang har fastholdt motivationen efter Corona-perioden. 7. og 8.årgang glæder sig til at være samlet i hele klasser igen.

• Fra skolens ledelse

Brian orienterer om, at teamfordeling er klaret og nu er det fagfordelingen, der fylder. Der orienteres desuden om de opsigelser, der har været. I næste uge er der teammøder med kommende teams, hvor fagfordelingen skal landes. Det er særligt fordelingen kulturfagene, der fylder og uvished om antallet af ungegruppeelever.

Der orienteres desuden om, at skolens økonomi ser fin ud, men der afventes, hvordan Corona har haft indflydelse på økonomien for hele det Frederiksbergske skolevæsen. Der bliver desuden fælleskommunal kigget på specialundervisningstilbud og økonomien hertil.

Der er i gang med en rekrutteringsproces. Skolen har fået overflyttet tre lærere fra andre Frederiksberg skoler. Der skal desuden ansættes ny naturfagslærer, en matematik- og naturfagsvejleder samt en administrativ leder.

Sidste skoledag og dimission har fyldt ift. hvordan de kunne afholdes i år. 10.årgang har dimission på mandag d.22/6 og 9.årgang har den oprindelig dato der var udmeldt, d,25/6. dimissionen er klassevis. Sidste skoledag er ligeledes klassevis.

Brian orienterer om, at vi stadig ikke med sikkerhed ved, hvordan vi er tilbage i august. På det pædagogiske område vil der i uge 27 være en proces med skolens personale ift., hvad der skal tages med videre i kommende skoleårs praksis. Skolens lærere har fra ledelsens blik været formidable til at gå til opgaven i en nedlukningsperioden.  Det blev på mødet drøftet nogle af de pointer lærerne har oplevet i den sidste periode – positive som negative.

1. Eventuelt
  2. Godkendelse og underskrivning af referat