SB-møde 27. feb. 2020

Skolebestyrelsesmøde på Tre Falke Skolen

Torsdag d. 27. februar kl. 17:00 – 19.30, lokale 17.

Forældrevalgte:

Formand       Lars Granborg

Stig Ferslev

Henrik Birkemose                          far til Lukas 8. kl.

Marianne Bjerre                              mor til Sune 8. kl. AFBUD

Marie Myssing                                mor til Silas i 8. kl.

Medarbejderrepræsentanter:

Henrik Tvarnø                       lærer

Jannie Djurup                       lærer

Elevrepræsentanter:

Sekretærer

Brian Jørgensen                   Skoleleder

Allan Kristensen                   Administrativ leder

Dagsorden:

1. Godkendelse af dagsorden
  2. Orientering
    • Fra formanden

Indkaldelse til formandsrådsmøde fra forvaltningen, med 6 dages varsel. Lars kunne derfor ikke deltage.

Processen omkring ansættelse af ny dansk-vejleder i december forløb godt.

• Personalet

Peter Følle (ny vejleder) er kommet godt fra start.

Terminsprøver blev afviklet i uge 4 – forløb godt. De generelle resultater udmeldes pr. mail til bestyrelsen når de samlede resultater foreligger.

Fællesuge i uge 11, emnet er verdensmålene, med en matematisk drejning, om torsdagen er der fremvisning for forældre. Ugen starter med besøg af Mogens Lykketoft, og afsluttes fredag med en fælles biografforestilling om miljø.

Fredag d. 29/2 er sidste arbejdsdag for Rasmus Jensen.

Fælles pædagogisk udviklingsforum (FPUF) er startet op. Pædagogiske læringsfællesskaber er diskuteret på første møde på de respektive skoler. 2. møde var på tværs af skolerne og omhandlede teams og teamets forudsætninger for at mødes.

• Fra elevrådet
      • Majken fratrådt - endnu ingen nye er trådt i stedet for hverken Mads eller Majken

Elevrådet er pt. decimeret, og består udelukkende af elever fra 9. og 10. årgang – i. 7. og 8. klasserne er der enkelte elever der er interesserede, men som endnu ikke er kommet helt med.

9. klasserne arbejde på at få etableret et arrangement hvor 9. klasserne spiser sammen, og 8. klasserne så skal servere.

Frederiksberg fælleselevråd lider pt. under at facilitatoren er fratrådt, Det forventes at en ny er ansat om en måned.

• Fra skolens ledelse
      • Regnskab 2019 fremlagt
      • Budget 2020 fremlagt
      • Life Skills 10. kl., projektet er vedtaget

Der er tale om et 3-årigt projekt hvor Frederiksberg kommer med i år 2.

Projektet er finansieret af Løkkefonden og Industriens fond.

Projektet er minded omkring elever der har brug for støtte til at afklare deres erhvervsmæssige kompetencer, og dermed hvilken uddannelsesvej de skal gå.

Elever med behov for faglig og/eller personlig kvalificering kan få støtte.

2-3 af vore lærere vil skulle uddannes for at kunne forestå projektet på Tre Falke.

Der skal samarbejdes med Høje-Taastrup og Gentofte (begge er med fra år 1). Derudover skal der samarbejdes med erhvervsuddannelsesinstitutioner.

1. Eventuelt

På seneste skoleledermøde, er det aftalt at der fortsat benyttes nationale test. Der er pt. ikke noget bedre alternativ.

Der er kommet besked fra forvaltningen om hvordan vi skal forholde os i forhold til coronavirus. Der i dag lavet opslag herom i Aula, og opsat plakater på skolen.

1. Godkendelse og underskrivning af referat

_________________________                                                      ______________________________

Lars Granborg                                                                                        Stig Ferslev

_________________________                                                      ______________________________