Bevægelsespolitik

Bevægelses- og kostpolitik for Tre Falke Skolen

Bevægelse

På Tre Falke Skolen ønsker vi elever, der er fysisk aktive og som udnytter de bevægelsesmuligheder hverdagen giver dem mulighed for. Faciliteterne i området nær Tre Falke Skolen giver gunstige forhold for at bevægelse i frikvartererne såvel som i undervisningen. Dette gælder både hal, stadion, drama/musiklokale, bordtennisbord, spinningslokale og Grøndalsparken.

På Tre Falke Skolen har vi en forventning om, at ekskursioner i nærområdet foregår på cykel som transportmiddel. Vi opfordrer desuden skolens elever til at cykle eller gå i skole.

Kost

På Tre Falke Skolen har vi kommunens fælles madordning, der giver vores elever mulighed for at til vælge sunde madvaner og sikre, at både morgenmad og frokost er let til gengængligt for eleverne.

Hvis vi på skolen bliver opmærksomme på, at en elev gentagne gange ikke får morgenmad og frokost kan vi i samarbejde med forældre iværksættes en handleplan.

Skolen lægger sig op ad Frederiksberg Kommunes sundhedspolitik.