Trafikpolitik

Trafikpolitik på Tre Falke Skolen

På Tre Falke Skolen er udelukkende udskolingselever – altså elever fra 7.-10. klasse. Eleverne der starter på Tre Falke Skolen har derfor allerede på deres tidligere skole været igennem cyklistprøve og færdselsregler. På Tre Falke Skolen arbejder vi videre med at eleverne sikkert kan færdes i trafikken.

På vej til og fra skole

Tre Falke Skolens elever transporterer sig på forskellig vis til og fra skole. Langt de fleste elever transporterer sig til fods eller på cykel. Nogle elever bliver kørt i bil. Skolen anbefaler ligeledes, at transporten sker til fods eller på cykel, da det mindsker trafikken omkring skolen ved mødetid. Når elever køres i skole henstiller skolen til, at der tages hensyn til, hvor eleverne sættes af i forhold til alle de elever, der kommer cyklende eller gående. Desuden henstiller skolen til, at eleverne overholder færdselsregler på cyklen på vej til skole, selvom skoledagen endnu ikke er startet.

Undervisning

På Tre Falke Skolen har vi en forventning om, at ekskursioner i nærområdet foregår til fod eller på cykel som transportmiddel. Foregår ekskursionerne længere væk benyttes offentlige transportmidler.

Rollemodeller

Alle der færdes på og omkring skolen er rollemodeller for skolens elever. Vi har derfor en forventning til skolens personale om, at overholde færdselsregler og agere som rollemodeller i trafikken – både til fods, på cykel og i bil. Det gælder både, når klasserne er ude på ekskursioner og når de voksne transporterer sig til og fra skolen.

Har du brug for yderligere råd og vejledning så kig på www.sikkertrafik.dk