Profil

Tre Falke Skolen er Frederiksberg Kommunes overbygningsskole med elever i 7.-10.klasse. Vi modtager elever primært fra folkeskoler på Frederiksberg, men også fra omkringliggende kommuner. De elever der starter på Tre Falke Skolen har taget et aktivt valg om at skifte skole og starte her hos os.

Skolen er 18 år gammel og de fysiske rammer er derfor også relativt nye. Skolens naboer er blandt andet Frederiksberg HF, Frederiksberg stadion og Damsøbadet, hvilket giver gode samarbejdsmuligheder.

Vi er en skole, hvor vi arbejder systematisk med den enkelte elevs læring og samtidig vægter fællesskabet højt.

Fra skoleåret 2018-2019 har der på 7. årgang været idrætsprofilspor (se mere herom i fanen 7.-9.årgang). Desuden har vi almen 7. klasser. På 10. årgang udbyder vi hvert år et antal temalinjer og så er det elevernes ønsker, der afgør, hvilke linjer vi opretter (se mere under fanen 10.årgang).

Desuden er der på skolen kommunens specialklasserække for overbygningen, ungegrupperne. Ungegrupperne tilstræber en høj grad af tilknytning til almenområdet, når dette skønnes hensigtsmæssigt.