10. klasse

Ansøgning om optagelse i 10. klasse sker via optagelse.dk

Beskrivelser af 10. klasse på Tre Falke Skolen

På alle linjer er det gældende at man følger undervisningen i følgende fag:

Dansk                                        5 timer

Matematik                              4 timer

Engelsk                                      3 timer

Obligatorisk holddeling   3 timer

Mentortimer                            2 timer

Tilbudsfag (dine valg afhænger af dine uddannelsesønsker og dine faglige kompetencer)

Tysk/fransk                           3 timer

Samfundsfag                         2 timer

Fysik/kemi                              2 timer

Temalinjer

På Idrætslinjen vil dine tematimer være præget at forskellige idrætsaktiviteter og du skal i den forbindelse gennemføre en junior idrætsleder uddannelse.

Du skal være idrætsparat, hvilket blandt andet betyder, at du skal kunne deltage i idræt og medbringe skiftetøj, omklæde, bade m.m. du skal have stor lyst til at dyrke forskellige former for idræt og være fysisk aktiv.

Idrættens muligheder er mange – du kan gennem idrætten styrke dine personlige og alsidige kompetencer

På idrætslinjen vil du i tematimerne skulle arbejde praktisk og teoretisk med idrætten og der vil desuden være overgange til den øvrige undervisning i form af praktisk matematik, samfundsmæssige problemstillinger o. lign.

Du vil desuden skulle deltage i stævner og arrangere turneringer på Tre Falke Skolen.

Junior idrætsleder uddannelsen er en del af idrætslinjen fordi du hermed kan kvalificere dig og uddanne dig for livet ved siden af de obligatoriske fag og øvrige tilbudsfag vi udbyder.

Du har muligheden for at præstere og skabe resultater på en fysisk og anden måde end skolen almindeligvis byder dig. Du får desuden trænet dine formidlingskompetencer, som du stort set skal bruge hver gang du er i relation til nogen, i undervisning, og til prøver  - resten af livet.

Når Junior Idrætslederuddannelsen er gennemført kan du ansøge om job i idrætsforeninger, detailforretninger og desuden vedlægge diplomet for udført uddannelse ved dine ansøgninger til videre uddannelse  - både tekniske skoler og gymnasier er glade for at du kan fremhæve dine kompetencer ved siden af dine karakterer m.m.

Junior idrætslederuddannelsen indeholder blandt andet

• Indsigt i forskellige sportsgrene – du får instruktion af professionelle instruktører
  • Teori om teknik, anatomi, fysiologi, pædagogik og psykologi.
  • Træning og undervisning af yngre elever

LifeSkills er en tværgående erhvervsintegreret indsats for unge i kommunale 10. klasses tilbud, som enten endnu ikke er blevet vurderet uddannelsesparat, og/eller ønsker faglig og personlig kvalificering samt afklaring i forhold til uddannelse og job.